اطلاعات تماس

با ما در ارتباط بمانید.

map

تلفن های تماس

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۶۰۴۴۱۴
فکس: ۰۲۱۲۲۶۰۴۴۱۴

ایمیل‌ها

info@bonyadtaavon.com
contacus@bonyadtaavon.com

آدرس دفتر مرکزی

تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از دوراهی
قلهک، روبرو ایستگاه یخچال، مرکز خرید قلهک

پیشنهاد برگزاری جشنواره شهید بهشتی

  • نوشته شده توسط بنیاد تعاون
  • 15 شهریور 1396
  • 38 بازدید

حضرت حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر امینی

معاون محترم منابع انسانی قوه قضائیه

با سلام

احتراما ، پیرو مذاکره حضوری و پیرو نامه شماره ۲۱۰۳/۱۰۰/س/۹۶ مورخ ۲۸/۴/۹۶ چنانچه استحضار دارید همه ساله جشنواره شهید رجایی همزمان با هفته دولت برگزار و از کارکنان و مدیران برگزیده دستگاه های اجرایی توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر می گردد .

این اقدام دولت همه ساله موجب شناسایی و تقدیر گروهی از مدیران و کارکنان ساعی دستگاه های اجرایی و انگیزه های خدمت را در میان مدیران و کارکنان دولت افزایش می دهد.

تجلیل از مدیران و کارکنان تلاش گر در سطح دستگاه های اجرایی ، طی مراسمی ( با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات ارشد کشور ) ، بهانه ای ست برای بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات عالی ترین مقام اجرایی کشور تا از این طریق سطح ارائه خدمات به هموطنان ارتقا یابد .

چنانچه استحضار دارید طی هفته دولت در سال جاری این مراسم برگزار و ریاست محترم جمهوری اسلامی سخنان مبسوط و ارزنده ای پیرامون تلاش مضاعف جهت ارائه خدمات دستگاه های اجرایی به مسئولان و هموطنان ایراد فرمودند .

همانطور که استحضار دارید قوه قضائیه نیز خدمات بسیار گسترده و ارزنده ای در سراسر کشور به هموطنان ارائه و در این راستا ؛

مدیران ، قضات و کارکنان معزز دستگاه قضایی پا به پای دستگاه های اجرایی ، در صدد راه گشایی برای امور مردم عزیز در ایران اسلامی اند .

فرصت را غنیمت شمرده بمنظور قدردانی از تلاش های مدیران ، قضات و کارکنان شریف قوه قضائیه ، پیشنهاد می شود ؛

طرح جشنواره شهید بهشتی به عنوان یکی از دستاوردهای دوران مدیریت حضرت آیت الله آملی لاریجانی آماده و همه ساله به مرحله اجرا گذارده شود .

این طرح فرصت مناسبی ست تا حضرت آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه با بیان دیدگاه ها ، سیاست ها و انتظارات از مسئولان و مردم ، برنامه های سال جاری و آتی قوه را نیز به استحضار آحاد جامعه برسانند .

کاری که طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح کشور انجام نشده و با اجرای آن می توان انتظار داشت انگیزه های خدمت مدیران ، قضات و کارکنان معزز قوه قضائیه برای خدمت به مردم مضاعف و سطح مشارکت های عمومی برای حل و فصل مشکلات حقوقی و قضایی مردم ارتقا و تسهیل گردد .

تشکیل کارگروه جشنواره شهید بهشتی :

اولین قدم بمنظور برپایی جشنواره شهید بهشتی ، تعیین کارگروه جشنواره است که توصیه می شود با کسب موافقت حضرت آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه و دعوت یک نماینده از همه دستگاه های مرتبط قوه قضائیه ، ( دادگستری ها ، دادستانی ها ، شوراهای حل اختلاف ، نهادهای جانبی قوه ماننده ستاد های دیه ، انجمن های حمایت ، بنیاد تعاون زندانیان ، سازمان ها ، معاونت ها و ارادات ) ، این طرح عملیاتی گردد .

درخواست و تعیین اعتبار اجرای جشنواره ؛

گام دوم بمنظور اجرایی شدن جشنواره شهید بهشتی ، درخواست و تعیین اعتبار برای برگزاری جشنواره است .

این جشنواره نیاز به اعتبارات ( بمنظور برگزاری همایش ، تهیه و تامین هدایا ، هزینه های ایاب و ذهاب مدعوین ، پذیرایی و اقامت آنان از یک روز قبل از برگزاری مراسم ) ، دارد .

اوضاع زندان‌ های خارج از کشور بسیار بد است

بنیاد تعاون زندانیان حامی زندانیان ایرانی خارج از کشور است که بر اساس آمار وزارت امور خارجه سه هزار زندانی ایرانی در ۶۰ کشور خارجی داریم که بیشترین جرم آنها هم در موضوع مواد مخدر است ؛ این زندانی‌ ها بیشتر در کشور های جنوب شرق آسیا و کشورهای حاشیه دریای خزر هستند.

بنیاد تعاون ، حامی این زندانیان و خانواده‌ هایشان در ایران است که تاکنون حدود ۴۰۰ خانواده را تحت حمایت مستمر قرار داده‌ایم.تمام درآمدهای بنیاد صرف رفاه زندانی‌ ها می‌شود و ما اعتقاد داریم که زندانی به غیر از تحمل دوران محکومیت ، هیچ سختی دیگری را نباید تحمل کند.نیازهای رفاهی زندانیان شامل پوشاک ، مواد غذایی و بهداشتی ، مواد پروتئینی ، میوه و سبزیجات و لبنیات علاوه‌ بر جیره‌ های دولتی ، در فروشگاه‌ ها با قیمت مناسب از سوی بنیاد به زندانی‌ ها عرضه می‌شود.

پرداخت دستمزد زندانی‌ ها شفاف است نحوه کمک ما به زندانی‌ ها اینگونه است که به آنها کارت بانکی می‌ دهیم تا برایشان مبلغی واریز شود که به‌عنوان مثال این مبالغ به رفاه ملاقات‌ هایشان کمک می‌کند.

ملاقات‌ های زندانی‌ ها به سه صورت انجام می‌شود ؛ ملاقات کابین ، ملاقات حضوری و ملاقات خصوصی که بین زن و شوهر است.بنیاد تعاون زندانیان در ساخت محل‌های این ملاقات‌ ها و تجهیزات آنها کمک می‌کند و همچنین در امکانات رفاهی و ورزشی هم فعالیت دارد.

لیست پرداختی‌ های زندانی‌ ها وجود دارد و قابل کنترل است و اینکه ادعا می‌کنند بنیاد تعاون درآمدهای زندانی‌ ها را پرداخت نمی‌کند یا سهم آنها را بالا می‌کشد ، صحیح نیست و اعلام می‌کنم اگر در پرداختی زندانی مشکلی باشد ، حتما پیگیری می‌کنیم.

تمامی عایدات بنیاد صرف حرفه‌آموزی ، اشتغال، حقوق و مزایا و توسعه اشتغال و کمک به خانواده‌ های زندانی‌ ها می‌شود و تمام دارایی‌ ها و عایدات بنیاد به زندانیان و خانواده‌ های آنان تعلق دارد و صرف حرفه‌آموزی ، توسعه اشتغال و کمک به امرار معاش خانواده‌ ها و آزادی و رفاه زندانیان می‌شود.

حقوق زندانی‌ ها مدام در حال افزایش است

طی پنج سال گذشته ، ۳۰۰ واحد تولیدی جدید ایجاد شده که ۲۵ هزار شغل جدید اضافه شده و در آنجا کارهای مولد انجام می‌شوند و حداقل ۲۵۰ درصد رشد حقوق مددجویان را داشته‌ایم.

در سال ۹۱ حدود ۲۲۵ درصد حقوق را به نسبت سال ۹۰ اضافه کردیم و هر سال حدود ۱۵ درصد به حقوق سال قبل اضافه شده است و همچنان هم دنبال آن هستیم که این رقم افزایش یابد.همه کارهایی که در تولیدی‌ها انجام می‌شود ، توسط خود زندانی‌هاست و شاید در تمام کارگاه‌های تولیدی ما حدود ۱۵۰۰ غیرزندانی مشغول به کار هستند.روی ۲۶۵۰ هکتار زمین که در اطراف زندان بزرگ است ، شرکت کشت و صنعت حامیان فدک مشغول به کار است.

قوه قضائیه هیچ‌ وقت از ما توقع حمایت نداشته و اگر هم جایی کمکی به آنها کرده باشیم ، به حالت قرض است و قطعا آن مبلغ مجدد به ما برگشت داده شده است ، هدف بنیاد تبدیل شدن به یک نهاد صرف اقتصادی نیست و عایدات بنیاد به‌عنوان سهم سود بین سهامداران تقسیم نمی‌شود.

قوه قضائیه به دلیل آنکه بودجه از دولت می‌گیرد ، محدودیت‌هایی دارد و نمی‌رسد همه خواسته‌ها را انجام دهد ، به همین دلیل ما هم در مواردی که اساسنامه را شامل شود ، کمک می‌کنیم.بخشی از عایدات بنیاد براساس مفاد اساسنامه صرف آزادی زندانیان و ترجیحاً نوجوانان و جوانان در کانون‌ های اصلاح و تربیت و زندان زنان می‌شود.

البته ما بیشتر کمک‌ هایی که داشته‌ایم زیر سه میلیون تومان بوده است و بیشتر اولویت ما رفاه زندانیان است.به جرات می‌توان گفت شرایط زندان در ایران با فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی ، حرفه‌آموزی ، اشتغال و توانمند‌سازی به مراتب از شرایط بسیاری از زندان‌های خارج از کشور بهتر است.

تخمین اولیه برای تعداد مهمانان و مدعوین :

با توجه به گستردگی دستگاه قضایی و رده های تابعه پیش بینی می شود ، حدود یکهزار مهمان و مدعو در این همایش حضور یابند .

چون این کار تا کنون سابقه اجرا ( در سطح کشور و قوه قضائیه ) ، نداشته است ؛

توصیه می شود ، کاری بزرگ و در خور شان مدیران ، قضات و کارکنان قوه تدارک و برنامه ریزی شود .

اجرای این طرح یک موضوع سرمایه گزاری و توجه به منابع انسانی و موجب ارتقاء خدمات دستگاه قضایی است ؛

نباید از هزینه های آن احساس نگرانی و یا از اجرای آن غفلت نمود .

در این جشنواره می توان از کارکنان ، قضات و مدیران بازنشسته همان سال نیز تقدیر و تشکر نمود .

کاری که تا کنون در سطح قوه قضائیه انجام نشده و طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، اکثر قریب به اتفاق کارکنان ، مدیران و قضات شریف دستگاه قضایی چشم انتظار آن بوده و هستند .

نیروهای انسانی هر دستگاه ، سرمایه های بزرگی برای کشور و بازنشستگان آئینه پیش روی شاغلین آن به حساب می آیند .

تقدیر از برترین ها ، چه آنان که شاغل و در حال خدمت هستند و چه آنانی که به زمان بازنشستگی رسیده و در شرف پایان خدمت اند ؛

نشان خوبی از نگاه ارزشمند به منابع انسانی ست .

تقدیر از سی سال خدمت در یک مراسم باشکوه ، بویژه اگر همراه با خانواده کارکنان برگزار گردد ؛

موجب افزایش انگیزه خدمت در شاغلین آن دستگاه به جامعه هدف می باشد .

پیشنهاد می شود بدون فوت وقت و با برنامه زمان بندی شده اولین همایش تقدیر از کارکنان و بازنشستگان قوه قضائیه در اسفندماه سال جاری در محل اجلاس سران یا سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار گردد .

علت انتخاب اسفندماه رعایت فاصله زمانی مناسب با جشنواره شهید رجایی است ، که بهتر است این کار در فاصله زمانی ۶ ماهه با آن جشنواره برگزار تا اخبار این اقدام ارزشمند تحت شعاع جشنواره شهید رجایی قرار نگیرد .

این کار موجب خواهد شد همه ساله قضات ، مدیران و کارکنان عزیز دستگاه های قضایی در اواخر اسفند ماه در انتظار یک برنامه انگیزشی و شیرین پایان سال باشند و سال بعد را با یک روحیه برای خدمت به مردم آغاز نمایند .

اجرای طرح جشنواره شهید بهشتی در سال های بعد یادگاری خواهد بود از دوران مسئولیت حضرت آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه ، که همه قضات ، مدیران و کارکنان قوه قضائیه به نیکی از آن یاد خواهند کرد .

برگزاری این جشنواره با یاد معمار بزرگ دستگاه قضایی حضرت آیت الله شهید بهشتی ، پاس داشت خدمات این شهید عزیز و انگیزه ای ست برای خدمات شایسته به مردم شریف ایران .

امیدوارم بزودی شاهد این رخداد بزرگ در سطح قوه قضائیه باشیم .

از توجه جنابعالی به این پیشنهاد ، سپاسگزارم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =